Hoe vaak controleer jij je website?

Hoeveel bezoekers en klanten komen er dagelijks op je website? Heb jij enig idee? En wat treffen ze daar aan? Vinden ze alle informatie waar ze voor komen en werkt alles wel zo als het hoort? 

Uit een steekproef bij kleine tot middelgrote installateurs (5 tot 50 man personeel) bleek dat meer dan 35% van de contactformulieren op de website niet werkt. Dit varieert van geen verzendknop tot het niet aankomen van een bericht na het versturen.

Bij 100% van alle contactformulieren kregen wij geen bevestiging in de mail.

Hoe is dit bij jouw website geregeld? Hoe vaak controleer je dit?

Voor wie doe je het?

Een website is natuurlijk heel erg makkelijk. Onbekenden kunnen hier informatie over jouw bedrijf verzamelen voor ze je een klus gunnen. Klanten kunnen lezen wat jij allemaal nog meer doet naast de werkzaamheden die je al voor ze hebt gedaan.

Simpelweg je kan niet om een website heen, helemaal niet als je werkt voor particulieren.

Een website is je online-visitekaartje. Dit is de plek waar jij als bedrijf jezelf voorstelt.

Uit ons onderzoek kwam duidelijk naar voren dat meer dan 60% van de installatiebedrijven de website links laat liggen. Waarschijnlijk een jaar of 5 terug laten (ver)bouwen en daarna is er niks meer veranderd. Aangezien het drukker is in de branche is dat natuurlijk ook niet vreemd.

Maar wel raar!

Je snauwt je potentiële klanten toch ook niet af omdat je het te druk hebt. Dit is wel de indruk die je website achterlaat als je het geen aandacht geeft.

Hoe pak je dit aan?

Controleer regelmatig je website.

Alles wat te maken heeft met techniek kan kapot. Als installateur zal dat niet heel vreemd klinken. De webbouwer controleert je website alleen als er onderhoud wordt uitgevoerd. Als je al een tijdje geen formulieren vanaf je website binnen krijgt (vooral nu) is het de hoogste tijd om eens te gaan testen.

Controleer in 5 min:

Het controleren van je website hoeft niet veel tijd in beslag te nemen. Volg 1 keer per kwartaal de onderstaande stappen:

  1.     Zoek je website op in Google (bijvoorbeeld elektricien/ installateur+plaatsnaam)
  2.     Bekijk de website als een onbekende bezoeker (bekijk bij voorkeur op mobiel)
  3.     Probeer eens contact met jezelf op te nemen
  4.     Zoek je telefoonnummer
  5.     E-mailadres
  6.     Contactformulier
  7.     Test alle opties, klopt het nummer en e-mailadres, komt er een formulier bij jou of collega’s in je mailbox?

Open deur? Gelukkig maar, jij neemt je bezoekers en klanten op je website wel serieus.

Extra Tip: Hoe volg je je leads eigenlijk op, binnen hoeveel dagen? Staat dit ergens aangegeven?

Vraag het ook eens aan een vriend of bekende. Wat voor jou handig lijkt, kan voor iemand anders totaal vreemd aanvoelen.

 

 

 

Deel dit bericht:
Aansluiten?

Samen beter worden!

Dat is niet alleen ons antwoord op concurrentie. Het is onze belofte aan jou.